رنگ کناف سقف

This gif contains contact information

رنگ کناف سقف از جمله موارد بسیار مهم پس از نصب آنها می باشد که عدم توجه به انتخاب ترکیب مناسب و جنس مرغوب و با کیفیت در نهایت منجر به نتیجه ای نامطلوب می گردد. در انتخاب رنگ بندی مناسب علاوه بر جنس، لازم است به شرایط محیط نیز توجه شود؛ چون بدون شک آنچه به عنوان بهترین گزینه برای رنگ آمیزی کناف پذیرایی انتخاب میشود، برای آشپزخانه ایده آل نیست. کارانا؛ ارائه دهنده انواع کناف سقف در ادامه موارد مهم در رنگ آمیزی این نوع سقف را بررسی نموده و عکس و مدل های متنوع از نمونه های اجرا شده را ارائه خواهد داد.

رنگ کناف سقف

بهترین نوع رنگ کناف سقف

در رنگ آمیزی کناف سقف و دیوارها علاوه بر دقت در انتخاب رنگ مناسب، لازم است به نوع و ویژگی های آنها نیز توجه شود. در حالت کلی رنگ های مورد استفاده برای سقف کاذب و کناف را می توان به سه گروه پلاستیک، روغن و آکرلیک تقسیم بندی نمود.

رنگ آمیزی کناف سقف پذیرایی

رنگ روغنی کناف سقف

به چند دلیل مهم اغلب نقاشان ساختمان رنگ های روغنی را برای رنگ کناف سقف انتخاب می کنند که اصلی ترین آنها، قابلیت شستشوی می باشد. سطوح رنگ آمیزی شده با رنگ های روغنی در صورت ایجاد لک و کثیفی براحتی قابل شستشو بوده و طول عمر بالایی خواهند داشت.

نمونه رنگ آمیزی کناف

رنگ آکریلیک کناف سقف

از دیگر گزینه های بسیار پرطرفدار برای رنگ آمیزی کناف سقف پذیرایی و غیره، رنگ های آکریلیک می باشد. این رنگ ها نیز قابل شستشو بوده و به صورت براق، مات و نیمه براق بر روی تایل های گچی اجرا میشوند. این نوع رنگ به دلیل برق و جلای بسیار خوبی که دارد، گزینه ای ایده آل برای رنگ آمیزی گوشه ها و حاشیه های روی تایل های گچی می باشد. لازم به ذکر است که آکریلیک خاصیت کشسانی بالایی داشته و به همین دلیل به مرور زمان ترک بر روی سطح آنها ایجاد نمیشود. از دیگر مزایای انتخاب رنگ های آکریلیک برای رنگ آمیزی کناف سقف پذیرایی و آشپزخانه و غیره می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • این نمونه از رنگ کناف سقف دارای بوی بسیار کمی می باشند.
  • مقاومت آکریلیک در برابر تابش نور و اشعه uv زیاد بوده و نور مخفی های به کار رفته در سقف به آنها آسیب وارد نمی کند.
  • طول عمر و ماندگاری بالایی دارند
  • سرعت اجرا و خشک شدن این نوع رنگ بسیار بالا می باشد.

رنگ پلاستیکی

استفاده از رنگ پلاستیکی نیز برای رنگ کردن سقف کناف نیز کاربرد زیادی دارد و از نظر قیمت نیز مقرون به صرفه تر از روغن و آکریلیک می باشد. اما این رنگ ها قابل شستشو نمی باشند و در صورت تماس با نم و رطوبت به مرور از روی سطح جدا میشوند.

بهترین رنگ کناف سقف

خوشبختانه رنگ های آکریلیک، روغن و پلاستیک تنوع بسیار بالایی دارند و متناسب با سلیقه و شرایط محیط و سبک معماری می توان گزینه های مختلفی را انتخاب کرد. نکته بسیار مهمی که در این زمینه باید به آن توجه داشت، تناسب و سازگاری رنگ کناف سقف با شرایط محیط می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه به رنگ های مناسب برای سقف هر یک از بخش های منزل اشاره خواهیم داشت:

رنگ کناف سقف پذیرایی

رنگ کناف سقف پذیرایی

همان طور که در مطالب قبل اشاره شد، کناف سقف پذیرایی دارای تنوع زیادی بوده و در طرح و مدل های مختلف اجرا میشوند. علاوه بر طرح و مدل، نوع رنگ رنگ کناف سقف به کار رفته برای آنها نیز اهمیت زیادی دارد و لازم است با ذقت انتخاب شود. میزان ارتفاع دیوارهای سالن پذیرایی و همچنین وسعت سقف و میزان نور و روشنایی محیط همگی در انتخاب رنگ موثر می باشند. به عنوان مثال، اگر دیوارها ارتفاع کمی دارند و سقف نیز وسعت زیادی ندارد، بهتر است رنگ های روشن و کرم و سفید را برای رنگ آمیزی کناف سقف پذیرایی انتخاب کنید.

در سالن های پذیرایی بزرگ و همچنین سقف استخر با دیوارهای بلند محدودیتی در زمینه روشن و تیره بودن رنگ کناف سقف وجود ندارد. در این شرایط لازم است به سبک طراحی داخلی توجه شود. به عنوان مثال، اگر طراحی به سبک مدرن و مینیمال اجرا شده است، رنگ های روشن با حاشیه های کمی تیره می توانند انتخاب ایده آلی باشند. در مقابل، برای سالن های کلاسیک و سلطنتی بهتر است در حاشیه ها کمی از رنگ طلایی استفاده شود تا جلوه سقف به خوبی نمایان شود. البته در اجرای طرح کناف سقف مغازه سادگی بیشتری مناسب است.

مدلهای رنگ آمیزی کناف

رنگ کناف سقف اتاق خواب

مهم ترین ویژگی در اتاق خواب ها، آرامش و دوری از تنش و چالش های ذهنی می باشد. به همین دلیل لازم است رنگ های به کار رفته در سقف به درستی انتخاب شوند. در حالت کلی محدودیتی در رنگ تایل های گچی وجود ندارد، اما بدون شک قرمز گزینه ایده آلی برای کناف سقف اتاق خواب نخواهد بود. صورتی بسیار روشن، کرم، سفید و طلایی، گل بهی بسیار روشن، زرد و خاکستری همگی از جمله مواردی هستند که می توان برای کناف سقف اتاق خواب استفاده نمود.

البته پیشنهاد میشود که سقف با دو رنگ تزئین شود، به عنوان مثال رنگ پایه را می توان طوسی در نظر گرفت و برای حاشیه ها از صورتی یا خاکستری کمی تیره تر استفاده کرد.

رنگ آمیزی کناف سقف

رنگ کناف سقف اتاق کودک

در میان مدل های رنگ آمیزی کناف و نمونه های رنگ کناف سقف آنچه برای اتاق کودکان به کار می رود با اتاق بزرگسالان متفاوت است. بچه ها روحیه بسیار شادی دارند و به همین دلیل باید بتواند اتاق آنها را متناسب با این شرایط روحی تزئین کرد. علاوه بر احساسات و روحیات، جنسیت کودک نیز در انتخاب رنگ سقف تاثیر زیادی دارد. به عنوان مثال، اتاق دخترانه با صورتی و سفید و اتاق پسرانه با سفید و آبی در اغلب مواقع رنگ آمیزی میشود.

رنگ به کار رفته برای کناف سقف اتاق بچه ها باید به گونه ای انتخاب شود که ذهن آنها خسته نشود و بتوانند استراحت و خواب خوبی را تجربه کنند. رنگ های نارنجی و قرمز شاد و پر انرژی می باشند، اما استفاده از آنها برای تایل های گچی سقف می تواند منجر به آشفتگی و عصبانیت کودکان شود.

رنگ آمیزی کناف آشپزخانه

در محیط آشپزخانه نیز لازم است با توجه به رنگ کابینت ها و همچنین میزان روشنایی محیط کناف ها رنگ آمیزی شوند. علاوه بر انتخاب رنگ مناسب برای کناف کاری آشپزخانه، بهتر است حتما از رنگ های روغنی و آکریلیک برای این بخش از منزل استفاده شود چون قابل شستشو می باشند.

مراحل رنگ آمیزی کناف

رنگ آمیزی کناف سقف از چندین مرحله تشکیل شده و تنها افراد با تجربه می توانند نتیجه خوبی را از انجام این کار به شما تحویل دهند. بدون در نظر گرفتن جزئیات، مراحل رنگ آمیزی تایل ها پس از نصب بر روی سقف شامل موارد زیر می باشند:

  • تمام درزها ابتدا باید با مواد بتونه درزگیری شوند.
  • پس از درزگیری یک لایه از نازک از مواد بتونه روی سطح تایل ها قرار میگیرد و اصطلاحا ماستیک انجام میشود.
  • سپس سطح آسترکاری میشود. در این مرحله تمام لک های موجود روی تایل از بین رفته و صاف و صیقلی می گردد.
  • در آخرین مرحله رنگ مناسب روی سطح قرار میگیرد.
رنگ امیزی سقف کناف

قیمت نقاشی سقف کناف

در نرخ گذاری و تعیین قیمت رنگ آمیزی سقف کناف فاکتورهای متعددی نقش دارند که از مهم ترین آنها می توان به نوع رنگ به کار رفته در آنها اشاره نمود. علاوه براین، وسعت و متراژ سطح مورد نظر برای نقاشی، مدل و طرح انتخاب شده و دستمزد اجرای کار نیز همگی بر قیمت ها اثرگذار می باشند.

اجرای بهترین مدل های رنگ آمیزی کناف

تخصص و مهارت و تجربه از جمله موارد مهمی هستند که در فرآیند انتخاب رنگ کناف سقف راهرو، اتاق، پذیرایی و … و اجرای آن اهمیت چشمگیری دارند. کارانا از جمله تیم های موفق در این زمینه می باشد که با بهترین متریال تا به امروز موفق به اجرای پروژه های متعدد شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه همکاری و مشاهده نمونه کارهای اجرا شده می توانید با کارشناسان کارانا تماس بگیرید.

مقالات مرتبط با رنگ کناف سقف:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *