سقف کشسان استخر

This gif contains contact information

سقف کشسان استخر به دلیل تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ و همچنین دوام در برابر نم و رطوبت و نوسانات دمایی یکی از بهترین انتخاب ها محسوب میشود. این سقف به دلیل انحنا و قوس فوق العاده زیبا و همچنین نورپردازی بی نظیر، نواقص سقف اصلی استخر را پنهان نموده و جلوه منحصر به فردی را ایجاد می کنند. برای آشنایی بیشتر با انواع سقف کشسان استخر، قیمت، مزایا و نکات مهم در انتخاب و خرید این نوع از سقف کشسان در ادامه با کارانا همراه باشید.

سقف کشسان استخر

سقف کشسان استخر چیست؟

به دلیل اهمیت زیاد جلوه سقف در معماری داخلی، در حال حاضر با تنوع بالایی در این زمینه مواجه هستیم و این مساله در انواع سقف استخر نیز به چشم میخورد. با توجه به چهره بسیار زمخت سقف های بتنی و سنگی، در سالهای اخیر ردپای سقف های کشسان را در استخر می توان مشاهده کرد. این سقف ها دارای بدنه پارچه ای هستند که روی زیر ساخت فلزی قرار میگیرند. پس از حرارت دهی پارچه اصلی سقف به دلیل وجود خاصیت کشسانی آنها، انحنا و فرم میگیرد. علاوه بر قوس و انحنای هنرمندانه، فراهم شدن امکان نورپردازی در زیر سقف نیز از دیگر ویژگی های آنها به شمار می رود.

با توجه به اینکه این سقف ها روی زیر ساخت فلزی قرار میگیرند، به همین دلیل بسیاری از نواقص سقف اصلی را پنهان نموده و نظم خوبی را در محیط ایجاد می کنند. در نتیجه می توان با پرداخت هزینه کم و بدون نیاز به استفاده از مصالح ساختمانی سنگین و گران، سقف جدید با جلوه زیبا را در کمترین زمان اجرا نمود.

سقف استخر کشسان

قیمت سقف کشسان استخر

در تعیین قیمت سقف کشسان استخر مهم ترین عامل جنس پارچه و متراژ آن می باشد. بدون شک هر اندازه پارچه که متریال اصلی سقف می باشد، کیفیت بالاتری داشته باشد، به همان اندازه گران تر خواهد بود. فاکتورهای دیگری همچون نوع نورپردازی و چراغ های مورد استفاده در سقف، مدل و قوس و انحنای ایجاد شده و جنس زیر ساخت همگی می توانند بر قیمت نهایی کار تاثیر بسزایی داشته باشند.

قیمت سقف کشسان استخر

انواع سقف کشسان استخر

یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایلی که باعث شده است تا سقف های کشسانی در استخر تا این اندازه مورد توجه قرار گیرند، تنوع زیاد در طرح و مدل آنها می باشد (www.buitink-technology.com). بدون در نظر گرفتن فرم و حالتی که با حرارت دهی به پارچه اصلی این سقف ها داده میشود، می توان رایج ترین و پرطرفدارترین انواع سقف استخر کشسان را به صورت زیر دسته بندی کرد:

سقف استخر آینه ای کشسان

سقف آینه ای که با نام های دیگری همچون سقف کشسان لاکر نیز شناخته شده می باشد، از بهترین گزینه ها برای استفاده از آنها در سقف استخر محسوب میشود. براق بودن سطح پارچه به کار رفته در این سقف ها باعث میشود تا نور موجود در فضا بازتاب داده شود و همچنین مساله در بزرگتر جلوه دادن استخر نقش مهمی دارد. کافیست کمی نورپردازی با چراغ های LED برای این سقف ها خلاقانه اجرا شوند تا درخشش فوق العاده ای را در محیط استخر مشاهده کنید.

سقف کشسان کهکشانی استخر

از دیگر گزینه های بسیار عالی در این زمینه می توان به سقف کهکشانی اشاره کرد. این سقف ها علاوه براینکه پارچه بسیار نازکی دارند، به دلیل نورپردازی با فیبر نوری جلوه خیلی خوبی را ایجاد می کنند. با توجه به اینکه یک طرف از رشته های فیبر نوری به منبع اصلی متصل نیست و در پشت پارچه سقف رها میشود، به همین دلیل منظره ای شبیه به کهکشان را ایجاد می کنند. با انتخاب این گزینه به عنوان سقف کسشان استخر فضای بی نظیری را در شب بوجود می آورید و شک نکنید که لذت شنا برایتان چند برابر میشود.

سقف کشسان کهکشانی استخر

سقف استخر کشسان ترنسپرنت

برای اینکه بتوانید بیشترین جلوه نورپردازی را در سقف ایجاد کنید، بهتر است برای استخر سقف کشسان ترنسپرنت را به کار ببرید. در اجرای این سقف ها پارچه های بسیار نازک با قدرت کششی بالا استفاده میشود و به همین دلیل روشنایی چراغ های LED در آن بهتر دیده میشود.

نمونه کارهای سقف کشسان استخر کارانا

مزایای سقف کشسان در استخر

با توجه به اینکه در اغلب مواقع پارچه های پی وی سی مقاوم برای اجرای این سقف ها استفاده میشود، به همین دلیل انتخاب آنها برای محیط های مرطوب همچون استخرها چند مزیت مهم را به همراه دارد که عبارتند از:

  • تنوع در رنگ بندی پارچه های پی وی سی و کشسان بسیار زیاد بوده و متناسب با دکوراسیون داخلی محیط می توان گزینه مناسب را انتخاب کرد.
  • با توجه به قابلیت چاپ طرح های سفارشی بر روی این سقف ها، حق انتخاب بسیار بالایی پیش رو خواهید داشت. کافیست شرایط محیط، ارتفاع سقف و میزان نور و روشنایی را در نظر بگیرید و بر همین اساس طرح مورد نظر را انتخاب کنید تا روی سقف اجرا شود.
  • بافت پارچه های PVC به گونه ایست که امکان نفوذ نم و رطوبت در آنها وجود ندارد. به همین دلیل سقف کشسان برای استخر یکی از بهترین گزینه ها محسوب میشود.
  • آنتی باکتریال بودن سطح پارچه های به کار رفته در این سقف ها و همچنین عدم امکان نفوذ نم و رطوبت در آنها باعث میشود تا قارچ و کپک در فضای نمناک سقف رشد پیدا نکند.
  • به دلیل خاصیت کشسانی بسیار بالای پارچه سقف، متناسب با سقف اصلی می توان طرح های برجسته و سه بعدی بسیار زیبایی را با حرارت دهی آنها روی سقف اجرا کرد.
  • مقاومت بسیار زیاد در برابر تماس با اشیای نوک تیز، اشعه و تابش نور و همچنین نم و رطوبت باعث شده است تا این سقف ها طول عمر بالایی داشته و پوسیده نشوند.
  • نصب و اجرای سقف کشسان در استخر بسیار سریع بوده و بدون تخریب و استفاده از مصالح ساختمانی پیاده سازی میشوند.
  • این سقف ها در صورت تمایل مجدد از روی زیرساخت جدا شده و در فضای جدید قابل نصب می باشند.
  • هیچ محدودیتی در اجرای این سقف ها از نظر متراژ وجود ندارد و برای استخرهای بزرگ عمومی و فضاهای کوچک خصوصی می توان آنها را انتخاب کرد.
  • علاوه بر جلوه بسیار زیبا، این سقف ها به عنوان عایق دما و صوت نیز عمل می کنند و مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش خواهند داد.
سقف کشسان در استخر

نکات مهم در خرید سقف کشسان استخر

در مناسب بودن سقف های کشسانی برای استخر جای هیچ شکی نیست، اما تنها در شرایطی می توان به ویژگی های منحصر به فرد آن دست پیدا کرد که انتخاب درستی داشته باشید. چند نکته مهم که در زمان انتخاب این سقف ها باید توجه داشت عبارتند از:

  • طرح و رنگ بندی سقف باید متناسب با شرایط محیط و میزان بزرگی و روشنایی آن انتخاب شود.
  • کیفیت پارچه های به کار رفته در آنها ارتباط مستقیم با ماندگاری و دوام سقف دارد. به همین دلیل باید پارچه ها ضخامت و کیفیت استانداردی داشته باشند.
  • از ضد آب بودن پارچه های سقف قبل از خرید سقف کشسان استخر مطمئن شوید، در غیر این صورت خیلی زود دچار پوسیدگی شده و تغییر شکل می دهند.

نصب و اجرا سقف کشسان استخر

کارانا یکی از معتبرترین مراکز فعال در زمینه فروش و نصب و اجرای سقف کشسان استخر می باشد که از بهترین متریال دارای گارانتی استفاده می کند. با توجه به تنوع زیاد در طرح و مدل این سقف ها و تفاوت هایی که در قیمت های آنها نسبت به قیمت سایر سقف های کشسان وجود دارد، کارشناسان کارانا از طریق راه های ارتباطی پایین صفحه آماده ارائه مشاوره رایگان می باشند.

سوالات متداول سقف کشسان استخر

بهترین سقف کشسان برای استفاده در سقف استخر ها خانگی و عمومی چه نوع سقف کشسانی است؟

بهترین سقف برای استخر های خانگی و عمومی سقفهای کشسانی هستند که در برابر رطوبت کاملا مقاوم هستند.

قیمت سقف کشسان برای استخر های خانگی و عمومی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت سقف کشسان استخر به عوال متعددی بستگی دارد این عوامل عبارت اند از: جنس پارچه و متراژ،‌ نوع نورپردازی و چراغ های مورد استفاده در سقف، مدل و قوس و انحنای ایجاد شده و جنس زیر ساخت.

سقف های کشسان استخر در چه نوع های موجود است؟

سقف کشسان کهکشانی استخر، سقف استخر کشسان ترنسپرنت، سقف استخر کشسان آینه ای

مقالات مرتبط با سقف کشسان استخر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *