سقف کاذب

This gif contains contact information

سقف کاذب برای اولین بار در قرن چهار دهم میلادی در ژاپن برای زیبایی معابد مورد استفاده قرار گرفت. در اواخر قرن پانزدهم میلادی انگلیسی ها برای عایق بندی سالن ها تئاتر از این سقف ها استفاده نمودند. آمریکایی ها برای پوشش سقف تالار های بزرگ از نگهدارنده های ویژه ای استفاده می کردند.

شرکت های دانمارکی وآمریکایی نیز اولین وارد کننده های سقف کاذب در ایران بودند اما سال هزار وسیصد و پنجاه و پنج شمسی گروه صنعتی اکباتان به عنوان اولین تولید کننده سقف های اویز اقدام به راه اندازی این صنعت در ایران نمود. اگر می خواهید از سقف های کاذب در منزل یا محل کارتان استفاده کنید این مقاله اطلاعات کافی را راجع به تمام سقف ها کاذب موجود در بزار به شما ارائه می دهد با کارانا همراه باشید.

سقفهای کاذب

سقف کاذب چیست ؟

سقف های کاذب به سازه هایی معلق یا نمای دو یا سه بعدی دربنا های ساختمانی گفته می شود که سقف اصلی بالای آن قرار می گیرد. این سقف ها به  دو دسته تقسیم می شود :سقف یک پارچه و سقف شبکه.

با ارزشمند شدن منابع انرژی صنعت ساخت و ساز نیز به دنبال کاهش اتلاف انرژی دست به کار شد و سقف های کاذب که یکی از عناصر ساختمان سازیست را در راستای تامین اهداف کاهش انرژی مورد توجه قرار داد. سقف ها یکی از شاخه های رشته معماری داخلی است که برای پوشش سقف اصلی به کار می رود این نوع سقف ها  می تواند به صورت چوبی، پی وی سی ،شیشه ای، ورق های فلزی روکش دار ، کامپوزیت ،فلزات رنگی،آلمینیومی نصب شود که به صورت واحد یا با هم قابل اجرا است .

از ویژگی های این رشته ساختمانی از بین بردن  دغدغه پوشش ومخفی نگهداشتن ادوات زیر سقف می باشد. این سقف ها ارتفاع اتاق را کاهش می دهد به همین منظور برای جلو گیری از ایجاد فظای محدود وتنگ آن را دیوار به دیوار اجرا نمی کنند. واحد اندازگیری  سقف کاذب متر مربع استچ

سقف کاذب

هدف از انتخاب سقف کاذب

عوامل زیادی باعث این شده است که استفاده از سقف های کاذب در منازل، اداره جات، سالن های همایش، بیمارستان ها و … به وفور مورد استقبال کسانی قرار گیرد که خواهان دکوراسیون داخلی شیک برای ساختمانشان هستند. از مهم ترین ویژگی های این سقف ها که دلیل پرمخاطب بودنشان گشته است عبارت اند از:

  • زیبا سازی و دکوراتیو نمودن ساختمان
  • عایق بندی حرارتی و کنترل دما
  • سبک بودن
  • ایجاد بستر نور پردازی مدرن متناسب با فضا
  • تنوع بافت و رنگ ،قابلیت انعطاف پذیری
  • دسترسی آسان به پشت سقف
  • عدم آسیب رسیدن به ساکنان در صورت زلزله ، آتش سوزی
  • عایق بندی صو که توجه معماران را به خود جلب کرده
  • عایق بندی هوایی و کنترل رطوبت
  • استتارتاسیسات و ناهنجاری سقف اصلی

انواع سقف کاذب

سقف کاذب های موجود در بازار ایران و جهان به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که در زیر به برسی کامل کاربرد و نوع ساختار آنها اشاره می کنیم. تا قبل از سفارش هرکدام برای منزل و یا اداره، اطلاعات کافی وجامع را کسب کنید. همچنین برای کسب اطلاعات تخصصی تر در باره ی هر یک از این سقف کاذب ها می توانید بر روی لینک سقف مورد نظر که در متن گنجانده شده است کلیک کرده به صفحه ی اختصاصی آن محصول بروید.

سقف های کاذب کشسان

سقف کشسان یکی از مدرن ترین و جذاب ترین مدل های کاذب در بازار های جهانی است.پارچه ای با جنس خاص، که طرح  منظره روی آن چاپ می شود که برای اتاق ها، سرویس بهداشتی و آشپزخانه مناسب است. همانطوری از نام این محصول مشخص است قابلیت کشسانی دارد و می توان آن را در هر اندازه وقالبی که لازم است با گرما دهی مناسب کش داده و آن را در پروفیل های مخصوص اجرا کرد. جنس پارچه سقف کشسان از پی وی سی،پلاستی سایزر و افزودنی های مجاز است. به دلیل وجود زینک اکساید،که از بین برنده باکتری و قارچ است، آنتی باکتریال محسوب می شود وبه علت داشتن فراوانی کلر در فرمولاسیون آن، سقف کشان ضد اشتعال واصطلاحا نسوز است. اینسقف ها در سه ملد وجود دارند که به آنها اشاره خواهیم کرد.

سقف کشسان چاپی

سقف کشسان چاپی یا همان پرینتی از سقف های کاذب هستند که با برخوردار بودن از طرح های زیبا، قابلیت بازگشت به حالت اولیه، نصب آسان و سرعت بالا در اجرا مورد استقبال طیف گسترده ای از مردم قرار گرفته است. در سقف  کاذب چاپی شما میتوانید عکس یا طرح مورد نظر خورد را چاپ و سقف خانه را به یک اثرهنری تبدیل کنید. اگر فاصله بین سقف چاپی تا سقف اصلی مناسب باشد  جلوه زیبای نورپردازی درآن دو چندان می شود. سقف های چاپی بدون نور پردازی هم قابل اجراست. استفاده از طرح های بدون نورسرعت اجرا را با لا وهزینه اجرا پایین میاورد.

سقف چاپی
سقف چاپی

سقف کشسان لاکر

سقف کشسان لاکر به دلیل انعکاس تصویر کل اتاق به سقف آینه ای هم معروف است. کسانی که مایل هستند محیط منزلشان بزرگتر به نظر بیاید از طرفداران سقف لاکر هستند. در سقف های کاذب لاکر هیچ محدودیتی برای انتخاب طرح و رنگ وجود ندارد پارچه لاکر صاف، براق ودارای طیف رنگی گسترده ای است که شما می توانید از میان صدها رنگ ،رنگ هماهنگ با محیط خانه یا محل کار خودرا انتخاب کنید. نصب سقف کشسان لاکر به همراه فیبر نوری و کریستال سواروسکی مانند آسمانی پر ستاره روری سقف منزل شما می درخشد. سقف های لاکر خاصیت ضد باکتریال دارد به همین منظور بیشتر مرکز درمان، اتاق عمل ومراکز مربوط به صنایع غذایی و داروی از این سقف کشسانی لاکر استفاده می کنند.

سقف لاکر
سقف لاکر

سقف کشسان ترنسپرنت

سقف کشسان ترنسپرنت یا نورگذر که به آن سقف کشسان شفاف هم گفته می شود.اگر خواهان محیطی با نورده ای فوق العاده هستید پارچه های کششی ترنسپرنت بهترین پیشنهاد است. پارچه ای که در تولید این سقف کاذب ترنسپرنت به کار گرفته می شود به دلیل دارا بودن  قابلیت  بسیار بالای در عبور نوردر مکان های خاص که نورپردازی درآنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است استفاده می شود.بافت خاص این سقف وضد رطوبت  بودن  آن و امکان شستشو را فرا هم کرده است و همچنین میتوان در استخر ها، حمام، مراکز ماساژوآب درمانی هم مورد استفاده قرار بگیرد. سادگی درکنار شیک بودن محبوبیت زیادی برای این سقف های کشسان ترنسپرنت ایجاد کرده است.

سقف کاذب ترنسپرنت
سقف کشسان ترنسپرنت

پنل آسمان مجازی

سقف آسمان مجازی از مدرن ترین سقف ها کاذب امروزه  محسوب می شود، آسمان مجازی یک تکنولوژی پیشرفته از ترکیب هنر معماری و چاپ می باشد که با کیفیت بالا و وضوح عالی می تواند یک آسمان واقعی را به وسعت سقف منزل شما ایجاد کند. این نوع سقف زیر مجموعه سقف های تصویراست که تفاوت آن با سقف کشسان درمترال مصرفی می باشد. جنس آسمان مجازی  پلاکسی گلاس و متشکل از ترموپلاستیک یا همان طلق های شفاف است  که در ابعاد 1.20و 1.80 با ضخامت های متفاوتی 2، 4، 8 در بازارهای کشورعرضه می شود. از عوامل موثر که در طبیعی جلوه دادن نمای این سقف ها نقش دارد نور پردازی مناسب وکاملا اصولی می باشد که سازه های نور پردازی به سقف اصلی متصل می شود.

سقف کاذب آسمان مجازی
سقف آسمان مجازی

کناف

سقف کناف صفحه روکش داری هستند که روی آن گچی می باشد. به طور کلی می توان گفت کناف نسل جدید گچ محسوب می شود. صفحات روکش دار گچی یکی از مصالح اصلی ساختمان سازی است. بهتر است بدانید در مناطقی که نیاز به ساخت و ساز سریعی باشد سیستم کناف در اولویت است و در ساختمان های فرسوده می توان از روش کناف بهره برد.  خصوصیاتی که از سقف کنافی  می شود نام برد جلوه زیبای این پوشش  نسبت به سایر نمونه های دیگر،قیمت مناسب و قابلیت رنگ پذیری را دارند که می توان با استفاده از رنگ های مختلف آنها را با دیزاین واحد خود مچ کرد.

این نوع  سقف ها در دو مدل یکپارچه و مشبک اجرا می گردد.

  • کناف یک پارچه:این مدل سقف از یک زیر ساز فولادی سبک ساخته شده که پنل های روکش دار بر روی آن نصب می شود.
  • کناف مشبک:این مدل سقف از سازه های سپری و تایل های سقفی به صورت یک شبکه تشکیل شده است که توسط آویز به سقف متصل می شوند. این سقف نیاز به رنگ آمیزی ندارند و بسیار سبک هستند.
سقف کناف
سقف کناف

معرق

سقف معرق از سقف های دکوراتیو جدید است. این تایل ها به وسیله دستگاه لیزر سی ان سی برش خورده و بر روی ورق های پی وی سی و ام دی اف در ابعاد وشکل های مختلف قابل اجرا می باشد. سقف های کاذب معرق که از جنس پی وی سی تولید شده تمام ویژگی های این پلاستیک صنعتی را دارا میباشد،همچون: طول عمر، هزینه نگهداری کم، مقاوم در برابر رطوبت وحرارت و اما سقف های که از جنس ام دی اف ساخت می شوند ویژگی های چوب را دارند. بدین صورت که درمقابل آب ورطوبت آسیب پذیر بوده و همچنین میتواند مورد حمله حشرات  مانند موریانه قرار بگیرد وبه همین منظور برای  نگهداری ازآن هزینه ای جانبی نیز باید در نظر گرفت.  اما میتوان به رنگ وجنس طبیعی این تایل اشاره کرد که میتواند زیبای بیشتری نسبت به پلاستیکی آن داشته باشد.

سقف معرق
سقف معرق

پی وی سی

پلی وینیل کلراید یا همان پی وی سی پرکار برد ترین فراورده پتروشیمی محسوب می شود و در طی فرآیند شیمیایی حرارتی تولید می شود. از آنجا که پی وی سی از جنس پلاستیک سخت و از انعطاف پذیری بالای بر خوردار است در صنایع مختلف ساختمان سازی به ویژه سقف کاذب مورد استفاده قرار می گیرد.

سقف کاذب پی وی سی عایقی مناسب برای صدا و حرارت بوده ودر مقابل رطوب مقاومت بالای دارد از همین روی در مناطق مرطوب نیز طرفدارن بی شماری پیدا کرده است.به دلیل برخوردار بودن از مقاومت و استحکام بالا آن را بهترین گزینه برای سقف کاذب حمام و دستشویی می دانند. پی وی سی قابلیت اجرا بر روی دیوار و نمای ساختمان نیز دارند. این نوع سقف از سایر سقف های کاذب از قیمت ارزان تری برخوردار بوده و قابلیت تعویض راحت وایجاد طرح های متنوع را دارد.

سقف پی وی سی
سقف کاذب پی وی سی

رابیتس

سقف کاذب رابیتس یکی از رایج ترین انواع سقف کاذب است. رابیس یا به اصطلاح راویز ورق مشک از جنس گالوانیزه است که توسط آرماتوربندی به شبکه های فرعی و اصلی وصل میگردد و با گچ پوشیده می شود. رابیتس از قدیمی ترین سقف ها در ایران است. از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به سقف کنافی دارد اما در نصب بسیار متفاوت است. سقف های رابیتس بیشتر درمرحله نازک کاری ساختمان اجرا می شود و نمی توان آن را گزینه مناسب برای مرحله ای که سازه تکمیل شده است یا در حال بازسازی است در نظر گرفت.

سقف کاذب رابیتس
سقف رابیتس

چوبی

سقف کاذب چوبی از لوکس ترین سقف هایکاذب محسوب می شود.ترکیب سقف چوبی با نورپردازی می توانند ظاهروسبک سقف را دگرگون کنند. متریال به کار رفته در در این سقف عمدتا روکش چوب، چوب نرا روسی وام دی اف می باشد. این سقف ها  تمام ویژگی یک سقف کاذب را برخوردار است با این تفاوت که به جای گچ و مواد دیگراز چوب استفاده می شود. چوب عایقی طبیعی است استفاده از آن در ساختمان به ویژه مناطق سردسیری می تواند به حفظ گرمای محیط کمک شایانی کند.

سقف کاذب چوبی
سقف چوبی

آلومینیومی

سقف کاذب آلومینیوم یا تایل آلومینیومی یکی از رایج ترین سقف های فلزی که هم زیبایی وهم سادگی را به همراه دارد. این نوع پوشش همانطور که از نامش مشخص است ساختارآن از آلومینیوم بوده و برای هر فضای مناسب است اما استفاده از این از سقف ها در منازل رایج نیست معمولا در ساختمان های اداری مشاهده می کنیم.

سقف آلمینیومی
سقف آلمینیوم

گریلیوم

سقف کاذب گریلیوم که به سقف باز هم معروف هستند در رده سقف های تزئینی قرارد دارند. جنس این محصول ازورق های آلومینیوم یا آلیاژاست وبه صورت سقف های باز ومتحرک طراحی می گردد. نمای این نوع سقف کاذب به صورت مربع ومستطیل شکل است که به طور مرتب درکنار هم قرار می گیرند. سقف گریلیوم را می توان تنهایی ویا ترکیب با سقف های کاذب دیگر اجرا کرد. این نوع سقف به دلیل سبک بودن ونصب آسان در مراکز تجاری، اداری،صنعتی،آموزشی و ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

گریلیوم
گلریوم

ام دی اف

سقف کاذب ام دی اف  به خودی خود زیبا است اما برای تاثیر گذاری بیشتر آن وجود سیستم نور پردازی درون آن ارزش طراحی را چند برابر می کند. نصب این  نوع سقف ملسما هزینه زیادی در پی خواهد داشت اما برای آنهایی که قدرت مالی این کار را ندارند یک راه حل بسیار مناسب وجود دارد وآن استفاده ام دی اف با سایر سقف های کاذب مانند کناف، کشسان،آی گلس و…به صورت ترکیبی می باشد.

سقف ام دی اف
سقف ام دی اف

سقف کاذب آی گلس

سقف کاذب آی گلس به علت دارا بودن تنوع در طرح و رنگ  از خاص ترین سقف های کاذب  به شمار می آید.این نوع سقفف ها شفاف و شیشه ای هستند و ازمتریال های مختلفی مانند آکلریک سا خته می شود که درون آن از نور پردازی خاص استفاده می شود. سقف های آی گلس عایق بسیار خوبی در برابر حرارت و صوت می باشد و گزینه مناسبی در برابر اتلاف انرژی هستند.  کم وزن بودن،مقاومت در برابر ماورا بنفش، تنوع در رنگ و ضد ضربه  بودن از ویژگی های منحصر به فرد سقف های کاذب آی گلس بوده.

سقف آی گلس
آی گلاس

مدل هایی از سقف  آگلس که در بازار عرضه می شود شامل موارد زیر اند:

  •  آی گلس بلند
  •  آی گلس مینیمال
  • آی گاس بلند نور دار
  •  آی گلس اسپات لایت

 آکوستیک

سقف کاذب آکوستیک به نوعی عایق صوتی محسوب می شود ودر فضا های پر سر و صدا مانند  سینما،سالن های تئاتر،وساختمان های که در محله های پر رفت وآمد در معرض آلودگی صوتی قرار دارند  مورد استفاده قرار می گیرد. ورق  های آلومینوم، پشم شیشه، پارچه و تایل های چوبی و گچی متریال های مختلفی هستند که در ساخت  این سقف ها به کار برده می شوند.این سقف ها به صورت تایل از طریق شبکه به سقف متصل می شود وامروزه  مدل ها و رنگ های  سقف کاذب آکوستیک تنوع زیادی دارد که هر کدام درعین زیبایی،نحوه نصب متفاوتی دارند.

انواع سقف های کاذب آکوستیک

در بازار  تنها دو نوع سقف آکوستیک وجود دارد: سازه پنهان و سازه آشکار.

  • سازه پنهان :د ر این نوع نصب تایل ها از پایین صورت می گیرد.
  • سازه آشکار : در این نوع نصب تایل ها از بالا صورت می گیرد.
سقف کاذب آکوستیک
سقف کاذب آکوستیک

سقف کاذب طلقی

سقف کاذب طلقی همان طوری از نامش پیداست از جنس طلق است. آنچه به عنوان سقف طلقی معرفی می شود،از جنس پلی کربنات یا پلی متیل متاکلرات است. سقف طلقی یا پلکسی داری رنگ های سفید و سفید شیری است که امروز رنگ های آبی، زرد، قرمز،نارنجی، سبز و مشکی هم درآن تعبیه شده است. برای نصب سقف های طلقی ابتدا باید منبع نوری آن که می توان مهتابی یا نوارهای نوری ال ی دی باشد نصب گردد.این سقف ها شباهت زیادی به شیشه دارند ودارای کاربردهای مختلفی هستند. به علت داشتن قابلیت عبور نور از خود در ساخت گلخانه ها و ساختمان های نمایشگاهی بخش اصلی سقف را تشکیل می دهند و به صورت جزئی در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند.

سقف کاذب طلقی
سقف کاذب طلقی

گچی پیش ساخته

سقف کاذب گچی پیش ساخته در اصل همان ورق های گچی هستند یکی از مطرح ترین سقف های کاذب دکوراتیو روز جهان است.در گذشته نه چندان دور سقف های گچی توسط گچکاران ماهر طراحی واجرا می شد این روش دارای محدویت زمان، محدویت در طراحی، سرعت کم در اجرا، عدم تقارن وصاف بودن کار را در پی داشت. اما امروزه سقف های کاذب گچی پیش ساخته جایگزین مناسبی برای روش های قدیمی است. در بازارسقف های گچی به عنوان سقف کناف شناخت شده است ودرمیان عموم مردم محبوبیت فراوانی دارد ودر زمره ی سقف های کاذب پرفروش قرار گرفته است.

سقف گچی پیش ساخته
سقف گچی پیش ساخته

سقف کاذب ترکیبی

سقف کاذب ترکیبی به نوعی از سقف ها گفته می شود که از کنار هم قرار گرفتن چند نوع سقف کاذب در اغلب یک طرح منظم هندسی ویا غیر منظم به همراه اختلاف سطح مختلف به وجود می آید. برای اجرای سقف کاذب ترکیبی طرح مناسب با سازه های سقف الزامی است. قبل از نصب سقف کاذب ترکیبی زیر سلززی مناسب با آهنکشی یا بدون آن باید انجام شود.

سقف ترکیبی
سقف کاذب ترکیبی

شیشه ای

سقف کاذب شیشه ای از شیشه های تزئینی که در اکثر مواقع از شیشه سکوریت هستند مورد استفاده قرار می گیرد. در طراحی و تولید این سقف ها می توان رنگ یا طرح موجود در فضاهای مورد نظر را به راحتی بروی شیشه نیز پیاده کرد.  این نوع تایل ها قابلیت شستشو و ورود نور را دارند وهمچنین از مزیت های این نوع سقف  های کاذب  این است که در ابعاد مختلف قابل اجراست و تمام مراحل ساختن در کشور انجام می شود، سکوریت بودن این شیشه ها نشان دهنده ایمنی بالاست ومشکلی برای استفاده ندارند.   وزن زیاد و هزینه ای بالا برای نصب از معایب این نوع پوشش است.

سقف شیشه ای
سقف کاذب شیشه ای

دامپا

سقف کاذب دامپا یا ورق های لمبه پوششی از جنس آلومینیوم هستند، دارای ضخامت های مختلف که علاوه بر زیبایی که دارد از ورود باد به زیر سقف جلو گیری می کند. تولید ورق های دامپا به دو صورت سنتی وصنعتی انجام می گیرد، در روش صنتی با استفاده از دستگاه پرس که میتوان طرح های مختلفی را هم روی آن پیاده کرد ساخت می شود که این روش  با محدویت طول و سرعت پایین در تولید همراه است. اما در روش صنعتی ورق های دامپا با بکار گیری از ورق های رنگی با نقش های مختلف به شکل رول فرم طولی ساخته می شود. که در این روش ورق ها با سرعت بیشتر تولید و پرتی ورق صفر می شود. در مقابل ، بر خلاف روش سنتی دیگر امکان تولید ورق های دامپا به شکل های مختلف وجود ندارد.

انواع سقف های کاذب دامپا

سقف کاذب دامپا در دونوع به بازار عرضه می شود ساده،سوراخ دار

سقف کاذب دامپا ساده: با عرض 10 سانتی متر و20 سانتی متری در طول حداکثر 6 متر ساخته می شود وبه بازار ارائه می گردد. شما می توانید با توجه به مکان اجرا از این مدل ها با ابعاد مختلف استفاده کنید.

سقف کاذب دامپا سوراخ دار: این نوع سقف ها از ورق ها آ لومینیومی پانچی تولید می شود. روی آنها سوراخ های 1 میلی متری وهمچنین 2 میلی متری تعبیه شده است.  وجود لایه کاغذ سیاه رنگ در پشت سوراخ ورق ها مزیت آکوستیک بودن صوت یا همان عایق صوتی در این سقف ها به وجود می آورد.

سقف کاذب دامپا
سقف کاذب دامپا

سفارش انواع سقف کاذب در تهران و کرج با برند کارانا

مجموعه ی بزرگ کارانا با تجربه ی انجاب بزرگترین پروژه های دکوراسیون داخلی کشور یک از معتبر ترین شرکت ها در زمینه ی تولید و اجرای سقف های کاذب است که با استفاده از متریال های درجه یک و استفاده از بهترین تکنولوژی های روز با ارائه ی قیمت های منصفانه توانسته رضایت مشتریان عزیز را همواره جلب کرده و در جهت رشد صنعت دکوراسیون داخلی بکوشد. شما عزیزان میتواند برای دریافت مشاوره رایگان و سفارش سقف کاذب ازطریق گزینه ی تماس با ما ک در سمت چپ تصوییر مشاهده میکنید باما تماس گرفته یا با شماره گیری 02177523898 با ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط با سقف کاذب:

2 پاسخ به “سقف کاذب”

  1. سقف کاذب gst گفت:

    بسیار عالی و خوب بود لذت بردم از مطالب و تصاویر قشنگتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *