کناف سقف مغازه

This gif contains contact information

کناف سقف مغازه از بهترین و ارزان ترین شیوه ها برای تزئین و دکوراسیون داخلی فضاهای تجاری می باشد که تنوع زیادی را شامل میشود. این شیوه تزئین سقف نه تنها از نظر جلوه ظاهری اهمیت زیادی دارد، بلکه می تواند تا حد مطلوبی از هدر رفتن انرژی نیز جلوگیری کند. کارانا؛ ارائه دهنده انواع مدل سقف کاذب کناف، در ادامه مدل و طرح های متنوع برای فروشگاه های بزرگ و کوچک و نحوه نورپردازی کناف های ثابت و متحرک را معرفی خواهد نمود.

کناف سقف اداره

انواع مدل کناف سقف مغازه

دکوراسیون به کار رفته در مغازه و فضاهای تجاری و اداری تاثیر بسیار زیادی بر میزان جذب مشتری داشته و به همین دلیل نباید از کوچکترین جزئیات در آن غافل شد. از جمله موارد مهمی که در دیزاین فروشگاه های بزرگ و کوچک و مغازه ها به آن توجه میشود، تزئین سقف و نحوه نورپردازی آن می باشد. علاوه بر رابیتس و سقف های کاذب و گچبری و غیره که از گذشته تا امروز در محیط های تجاری و اداری و حتی مسکونی مورد استفاده قرار میگیرند، کناف کاری ساختمان نیز با استقبال زیادی مواجه شده است.

کناف سقف مغازه لوکس

استفاده از تایل های گچی با بدنه فلزی شرایطی را فراهم می کند تا بتوان طرح و مدل های مختلف و جذاب را با هزینه کم روی سقف اجرا نمود. در حالت کلی انواع مدل سقف کناف مغازه را می توان بر اساس نحوه نصب آنها به دو گروه کلی زیر تقسیم بندی نمود که عبارتند از:

کناف ثابت فروشگاه

همان طور که از نام این گروه مشخص است، تایل های گچی به صورت ثابت روی سقف قرار گرفته و امکان جا به جایی آنها وجود ندارد. استفاده از تایل های ثابت روی سقف مغازه باعث میشود بتوانید طرح و مدل های برجسته، مستطیلی و مربعی و قوس دار را اجرا کنید. اما پس از نصب دیگر امکان دسترسی به تاسیسات و کابل های برق و غیره پشت تایل ها وجود نخواهد داشت.

کناف سقف مغازه پیرایش

کناف متحرک مغازه

نوع دیگری از کناف های مورد استفاده برای سقف مغازه و فروشگاه های بزرگ و کوچک، متحرک می باشند. برای نصب این تایل ها ابتدا زیرساخت فلزی آماده شده و به آسانی می توان در صورت نیاز هر بخش از تزئینات سقف را جا به جا کرد. از بهترین مزایای استفاده از این نوع کناف در سقف فضاهای اداری و دفتر کار می توان به پنهان سازی تاسیسات و کابل کشی ها اشاره نمود. علاوه براین، در صورت نیاز به دسترسی به هر یک از تاسیسات به کار رفته در سقف می توان تایل هایی که به صورت کشویی در کنار هم قرار گرفته اند را از جای خود جدا کرد.

البته لازم به ذکر است که طرح کناف سقف مغازه که تایل های متحرک در آنها اجرا میشود دارای محدودیت است. به طوریکه در اغلب مواقع سقف ها به صورت مسطح و بدون برجستگی به این شیوه تزئین میشوند. تنها راه دیزاین کردن سقف در این شرایط، استفاده از روش های جذاب برای نورپردازی می باشد. همین موضوع هم باعث شده که این مدل متحرک از کناف در طرح کناف دیوار اتاق خواب استفاده نشود.

طرح کناف سقف مغازه

جدیدترین طرح کناف مغازه

در سالهای اخیر به دکوراسیون و طراحی داخلی فضاهای کاری توجه بسیار زیادی شده است و شاهد استفاده از سقف کناف شیک در فروشگاه و مغازه ها هستیم. با توجه به سبک کلی طراحی داخلی که در این فضاها به کار می رود و همچنین شرایط محیط و نوع کسب و کار، طرح های متنوعی برای دیزاین سقف به کار برده میشود. به عنوان مثال، با توجه به میزان فضای موجود در مغازه و ارتفاع دیوارها و وسعت آن می توان طرح کناف مغازه را به صورت زیر ارائه داد:

کناف سقف مغازه کوچک

از بزرگترین مشکلات موجود در فضاهای کاری، کمبود فضا می باشد و صاحبان کسب و کارها به شیوه های مختلف اثرات منفی فضای محدود را رفع می کنند. یکی از راهکارها برای زیباتر شدن این محیط ها توجه به دیزاین سقف می باشد. مدل سقف کناف مغازه کوچک بهتر است به گونه ای انتخاب شود که برجستگی کمتری داشته باشد. استفاده از طرح های برجسته باعث میشوند تا ارتفاع دیوارها کمتر دیده شود. در مقابل، طرح های مستطیلی و مربعی مسطح با نورپردازی استاندارد منجر به بزرگتر دیده شدن محیط خواهد شد. در این شرایط می توان خطوط عمودی روی دیوار ایجاد کرد تا زیبایی سقف بهتر دیده شود.

کناف سقف مغازه کوچک

نمونه ای از این مدل و عکس کناف سقف مغازه های کوچک با نورپردازی حرفه ای را در ادامه مشاهده می کنید. علاوه بر طرح و مدل، بهتر است به رنگ آمیزی کناف سقف نیز در این شرایط توجه شود، چون رنگ های روشن فضا را بازتر نشان می دهند.

نمونه کناف سقف مغازه کوچک

طرح کناف سقف فروشگاه بزرگ

فروشگاه های بزرگ محدودیتی در طرح و مدل و رنگ بندی به کار رفته در تزئین سقف ندارند و متناسب با سبک کلی طراحی داخلی و پرسونای مشتری می توان انتخاب های ایده آلی داشت. با توجه به اینکه اغلب تاسیسات و کابل های برق و لوله های سیستم های سرمایشی و گرمایشی از سقف عبور داده میشوند، به همین دلیل از کناف های متحرک برای فروشگاه های بزرگ استفاده میشود. برای زیباتر شدن سقف بر روی این تایل ها لامپ های کوچک ال ای دی با تعداد زیاد نصب میشود که جلوه بسیار زیبایی دارند.

طرح کناف سقف فروشگاه بزرگ

علاوه براین، طرح های مدرن و کلاسیک با قوس و منحنی های جذاب در این محیط ها نیز استفاده میشود که ثابت بوده و با نورپردازی فوق العاده زیبا می شوند. در نمونه های زیر طرح سقف کناف مغازه بزرگ را می توانید مشاهده کنید که با نوع کسب و کار تناسب داشته و فضا را بسیار حرفه ای دیزاین کرده است.

کناف مغازه تجاری بزرگ

نورپردازی کناف مغازه

علاوه بر طرح و مدل کناف هایی که در سقف فضاهای کاری و فروشگاه ها به کار می رود، نورپردازی اجرا شده بر روی آنها نیز اهمیت زیادی دارد. به طوریکه می توان گفت این دو شیوه تزئین سقف مکمل هم هستند و غفلت از هر یک می تواند نتیجه ای عکس را به همراه داشته باشد. این مساله مخصوصا در مغازه هایی که سقف کوتاهی دارند و نور طبیعی در آنها کم می باشد اهمیت خود را بیشتر نشان می دهد.

نورپردازی کناف مغازه

نورمخفی به کار رفته در سقف کاذب کناف پذیرایی و یا مغازه ها با رنگ های مناسب باید به شیوه ای انجام شود که در مرحله اول منجر به روشن تر شدن فضا شود. علاوه براین، نحوه قرار گرفتن لامپ ها بهتر است سقف را بلندتر نشان دهد تا فضا بزرگ تر دیده شود.

نمونه نورپردازی سقف کناف مغازه

در فروشگاه های بزرگ که محدودیت در فضا وجود ندارد و دیوارها اغلب بلند هستند، با نورپردازی می توان طرح های مدرن و قوس و منحنی را ایجاد کرد. نمونه کار نورپردازی کناف سقف فروشگاه را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

مزایای کناف سقف مغازه

علیرغم وجود شیوه های مختلف برای دیزاین سقف، کناف در مغازه ها و فضاهای کاری با استقبال بیشتری مواجه شده است و دلیل آن مزایای متعدد آن می باشد که عبارتند از:

  • نصب و اجرای تایل های گچی روی سقف در مدت زمان کوتاه تری نسبت به سایر روش ها انجام میشود.
  • رابیتس و گچبری و غیره قیمت بیشتری نسبت به تایل های فلزی با روکش گچی دارند.
  • علاوه بر زیباتر شدن سقف، عایق کاری صوتی و حرارتی نیز با این تایل ها انجام میشود که علاوه بر محیط های تجاری برای سقف کناف آشپزخانه نیز مناسب است.
  • کناف های متحرک مغازه و فروشگاه ها دسترسی به تاسیسات پنهانشده در پشت آنها را آسان می کند.
  • به دلیل پنهان سازی کابل و سایر تاسیسات این روش نظم بهتری را در فضا ایجاد می کند.
طرح کناف پاساژ

قیمت سقف کناف فروشگاه

طرح و مدل های انتخاب شده برای تزئین سقف، اندازه و ابعاد محیط، نوع رنگ بندی و ثبات یا متحرک بودن تایل ها از جمله مواردی هستند که در تعیین قیمت کناف سقف مغازه نقش دارند. علاوه براین، کناف محصولی وارداتی بوده و به همین دلیل قیمت آنها با توجه به نوسانات نرخ ارز با تغییر مواجه میشود که در هزینه نهایی اجرای پروژه های دیزاین سقف فروشگاه ها و محیط های کاری تاثیرگذار خواهند بود. برای استعلام قیمت می توانید با کارشناسان کارانا تماس بگیرید.

کناف مغازه تجاری

اجرای طرح های متنوع کناف سقف مغازه

اجرای طرح و مدل های مدرن، کلاسیک با کناف های ثابت و متحرک در فروشگاه ها و مغازه ها نیاز به تخصص زیادی داشته و همزمان نورپردازی آنها نیز باید مد نظر قرار گیرد. کارانا از جمله تیم های موفق در این حوزه می باشد که نمونه کارهای متنوعی را در رزومه کاری خود به ثبت رسانده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان و همکاری می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه با کارشناسان کارانا تماس بگیرید.

کناف رستوران بزرگ
کناف سقف اداره
طرح کناف مغازه رستوران

مقالات مرتبط با کناف سقف مغازه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *