آسمان مجازی

This gif contains contact information

آسمان مجازی را می توانیم یکی از جذاب ترین دکوراسیون های منزل معرفی کنیم که تاکنون بشر توانسته آن را طراحی و اجرا کند. تصور کنید بعد از گذراندن یک روز سخت به خانه بر می گردید و روی مبل نشسته و به سقف خیره می شوید. اگر جنگل، دریا و نقش های گل و گیاه را ببینید چه حسی به شما دست خواهد داد؟ مطمئناً خستگی کار از تنتان بیرون می‌رود و حس سر زندگی تازه ای در روح شما دمیده خواهد شد. ولی چنین چیزی چگونه امکان پذیر است و آیا در همه خانه ها می توانیم از چنین امکانی استفاده کنیم؟

در ادامه قصد داریم شما را بیشتر با مدل های این نوع از سقف کاذب آشنا کنیم و تمامی سوالات بالا را پاسخ خواهیم داد. با تیم طراحی و تولید سقف های کاذب آسمان مجازی کارانا همراه باشید.

آسمان مجازی چیست ؟

تلفیق انواع سقف های کاذب باعث به وجود آمدن آسمان مجازی می شود. به طور کلی این ایده ی نوین در طراحی دکوراسیون در واقع مانند پنجره ‌ای رو به طبیعت عمل می کند و شما می توانید انواع طرح ها و نقشه ها را بر روی سقف منزل تان داشته باشید. این سقف معمولاً از سه قسمت کلی تشکیل شده‌ اند:

سقف آسمان مجازی طرح پرواز غاز ها
سقف آسمان مجازی طرح پرواز غاز ها

تایل ها آسمان مجازی

 تایل ها یکی از اصلی ترین مزیت هایی موجود در این سقف ها هستند. شما می توانید تصاویر بسیار زیاد و با کیفیتی را با یکدیگر ترکیب کنید و روی تایل سقف آسمان مجازی قرار دهید. به دو صورت طبیعی و غیرطبیعی آن ها قابل کاربرد هستند و تعداد آن ها نیز بر اساس فضا و بودجه شما تعیین می شود.

تایل آسمان مجازی با طرح درختان در پاییز
تایل آسمان مجازی با طرح درختان در پاییز

 نور پردازی آسمان مجازی

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث طبیعی تر شدن جلوه ‌های این سقف می شود نورپردازی بسیار مناسب آن است. مهمترین بخش در این سقف ها سازه هایی هستند که در نورپردازی به سقف متصل می‌شوند. معمولاً نورپردازی آسمان مجازی با استفاده از لامپ های ال ای دی، لامپ های fps و همچنین لامپهای T4 و  T5به انجام می‌رسد. البته المان های نورپردازی دیگری مانند لامپ های رنگی و کریستال سواروسکی و همچنین فیبر نوری و اس ام دی نیز در این سقف استفاده می شود.

تصاویر آسمان مجازی طرح آسمان و درخت نخل
تصاویر آسمان مجازی طرح آسمان و درخت نخل
شماره تماس سفارش آسمان مجازی:021-77523898
آدرس شرکت تولید آسمان مجازی کارانا:خیابان طالقانی – نرسیده به خیابان شریعتی – ساختمان ۱۷ واحد ۱۶

 مزایای سقف آسمان مجازی

  • آسمان مجازی دارای ماندگاری و دوام بسیار بالایی هستند و در حدود ۱۰ سال قابل استفاده می باشد.
  • قابلیت شستشو با مواد شوینده را دارند و در اماکنی که رطوبت دارند نیز قابل نصب هستند.
  • شرکت هایی که می خواهند راندمان کارکنان خود را بالا ببرند می‌توانند از این سقف ها به دلیل طرح های بسیار زیبایی که بر روی آن ها وجود دارد، استفاده کنند.
  • هیچ محدودیتی در چاپ طرح و رنگ و همچنین اندازه فیزیکی ندارند و شما می توانید تمامی طرح های دلخواه تان را بر روی آن ها اجرا کنید.
  • این سقف ها قابلیت اجرا بر روی پلکسی گلاس و شیشه را نیز دارند و در مقابل نور خورشید از مقاومت بسیار مناسبی برخوردارند.

معایب آسمان مجازی

  • نداشتن استحکام کافی در برابر اجسام سنگین (شما نمی توانید انواع لوستر و کریستال ها را برروی این سقف ها قرار دهید.)
  • انعطاف پذیری سقف آسمان مجازی کم می باشد.
عکس آسمان مجازی آسمان ابری
عکس آسمان مجازی طرح آسمان ابری

در چه مکان های می توانیم سقف آسمان نما را نصب کنیم؟

گستردگی استفاده از این سقف ها بسیار زیاد است و در قسمت های مختلف خانه می توانید از آن ها استفاده کنید. در ادامه سعی داریم بهترین مکان ها برای نصب سقف آسمان مجازی را معرفی نماییم:

سقف آسمان مجازی پذیرایی

شما می‌توانید این سقف را در پذیرایی استفاده کنید. آسمان مجازی پذیرایی در خانه هایی که شیک و مدرن ساخته می شود می تواند نقش بسیار زیادی در طراحی دکوراسیون آن داشته باشد و طرح های جذاب این سقف، تصوری مدرن و شیک از منزل شما در ذهن مهمانان شما ایجاد خواهد کرد. همچنین روحیه افراد ساکن در خانه با استفاده از این سقف ها بالا می‌رود و آرامش خاصی را نصیب شما می کند.

آسمان مجازی دسشویی و حمام

حمام و سرویس بهداشتی یکی از بهترین مکان ها برای استفاده از این مدل سقف می باشد. آسمان مجازی سرویس بهداشتی یکی از پرطرفدار ترین مدل ها در اجرای این مدل می باشد. معمولاً به‌ دلیل نیازی که سرویس بهداشتی و حمام، به نور کافی دارند، وجود طرح‌ های زیبا و جذاب می‌تواند باعث جبران این فقدان نور شود. طرح‌ هایی چون ویترای شیشه و طرح های طبیعت از پرکاربرد ترین مدل ها در فروش این نوع سقف برای سرویس بهداشتی هستند.

آسمان مجازی دستشویی باطرح آسمان و شکوفه
آسمان مجازی دستشویی باطرح آسمان و شکوفه

آسمان مجازی اتاق خواب

برای از بین بردن ساعات سخت و پر دغدغه ای که شما در طول روز دارید آسمان مجازی اتاق خواب می تواند بهترین کمک حال باشد. طرح هایی که برای اتاق خوابتان استفاده می کنید می تواند حس آرامشی به شما منتقل کند و از استرس شما نیز به کاهش بکاهد.

آسمان مجازی برای اتاق خواب
آسمان مجازی برای اتاق خواب

سقف آسمان مجازی برای آشپزخانه

آشپزخانه به دلیل اینکه یکی از پر رفت و آمد ترین و پربازدید ترین مکان های خانه است. با داشتن یک دکوراسیون بسیار جذاب می توانید نمای کلی منزل را نیز تغییر دهد. استفاده از آسمان مجازی آشپزخانه باعث می شود تا طرح های بکار رفته بر روی سقف به چشم بیاید و هر بیننده ای را به حیرت وا دارد.

آسمان مجازی مناسب برای آشپزخانه
آسمان مجازی مناسب برای آشپزخانه

سقف آسمان مجازی اتاق کودک

در گذشته زیاد به اتاق خواب کودک توجهی نمی کردند ولی امروزه تمامی عناصری که در اتاق خواب کودک شما بوجود دارد می‌تواند شخصیت آن را شکل دهد و همین دلیلی مناسب برای استفاده از آسمان مجازی اتاق کودک می باشد. در کنار کاهش استرس و اضطراب، آرامشی مناسب را برای کودک دلبندتان در هنگام خواب به وجود بخواهد آمد. همچنین می توانید طراحی انواع شخصیت های کارتونی مورد علاقه فرزندتان را بر روی این سقف اجرا کنید تا تاثیر بسیار زیاد آن بر شخصیت کودک را مشاهده نمایید.

تفاوت آسمان مجازی و سقف کشسان چیست؟

عمده تفاوتی که سقف آسمان مجازی با سقف کشسان دارد مواد سازنده آن ها می باشد. آسمان های مجازی نوعی سقف کاذب هستند که از جنس طلق یا پلکسی ساخته شده اند و به صورت کاشی هایی در کنار یکدیگر در بازار موجود می باشد. این سقف ها در زمانی که می خواهند اجرا و نصب شوند کمی محدودیت فرمی دارند و باید به وسیله طرح های کاملا مهندسی شده در کنار یکدیگر قرار بگیرد. اما سقف های کشسان مدلی جدید تر از سقف های کاذب اند که اشکالاتی که سایر سقف ها دارند را تا حدودی برطرف کرده اند. ضخامت این سقف ها کمی کمتر از  مدل کاذب مجازی است و از این مدل سقف سبک تر هستند. انعطاف پذیری بالای کشسان یکی از نقاط قوت آن به حساب می آید و معمولاً در هنگام پیاده سازی به صورت یکدست و صاف نیستند. البته این سقف‌ ها نیز محدودیتی در انتخاب طرح ندارند و حتی می توانید آن ها را به صورت سه بعدی نیز پیاده سازی کنید.

 نورپردازی در سقف آسمان مجازی و کشسانی نیز متفاوت است. سقف های مدل کشسان به دلیل انعطاف بالاتری که دارند می‌توانید انواع تجهیزات نورپردازی را بر روی آن ها استفاده کنید ولی به دلیل جنس شیشه ای ای سقف شما محدودیت هایی برای نورپردازی دارید و تنها از رشته های SMD برای نوردهی سقف ها می توانید استفاده کنید. همچنین در این سقف امکان استفاده از نورپردازی مخفی بیرونی نیز وجود ندارد.

قیمت سقف آسمان مجازی چقدر است؟

معمولاً در تعیین نرخ  این مدل از سقف، مهمترین اصل، طرح و متریالی است که در آن استفاده می ‌شود. همچنین فضایی که شما در نظر دارید این مدل را در آن جا استفاده کنید، اهمیت بسیار زیادی در قیمت‌گذاری آن خواهد داشت. به طور کلی قیمت آسمان مجازی را تعداد تایل هایی که در آن استفاده می ‌شود، تعیین می کند. شما می توانید با تیم کارشناسی کارانا ارتباط برقرار کنید تا به صورت رایگان شما را با تمامی موارد تعیین کننده نرخ این مدل سقف، آشنا کنند و مشاوره لازم در اختیار شما قرار بدهند.

انوع آسمان مجازی

شما به نسبت سایر سقف ها، می توانید انواع مدل ها و نقش ها را بر روی سقف منزل تان داشته باشید. شاید یکی از اصلی ترین دلایلی که خرید آسمان مجازی در بین مردم طرفداران بسیار زیادی دارد، وجود همین طرح ها و نقش های فراوان باشد. پرطرفدارترین مدل های این سقف را در ادامه برای شما معرفی خواهیم کرد:

آسمان مجازی سه بعدی

با شنیدن کلمه سه بعدی شاید تصور کنید نقشه ها و طرح ها روی این سقف می‌خواهد برجسته تر و از جنسی خاص تشکیل شود، ولی اینطور نیست. آسمان مجازی سه بعدی به دلیل کیفیت بسیار بالا تر و زیباتری که نسبت به سایر سقف ‌ها دارد این گونه نامیده شده و شما با مشاهده این سقف تصور خواهید کرد که سینمای خانگی بسیار بزرگی به صورت زنده برای شما پخش می شود.

طرح سقف آسمان مجازی کهکشان

شاید در گذشته آرزوی انسان بود که بتواند کهکشان ها را ببیند ولی امروزه شما می توانید در سقف خانه خودتان کل جهان هستی را مشاهده کنید. آسمان مجازی طرح کهکشان می‌توانند فضایی بسیار دراماتیک را در اتاق های شما به وجود آورد و جذابیت بسیار خاصی نیز برای کودکان و نوجوانان خواهد داشت. بیش از ۵۰ طرح متنوع برای کهکشان ها در در این مدل سقف وجود دارد که شما می توانید هر کدام را که بخواهید برای دکور سقف منزل تان انتخاب کنید.

آسمان مجازی طرح آکواریوم

 دیگر طرحی که می توانید در این مدل انتخاب کنید آکواریومی جذاب است. داشتن یک آکواریوم در سقف منزلتان می تواند بسیار جذاب و دیدنی باشد. فرض کنید انواع ماهی های زینتی در حال شنا کردن بر روی سقف خانه تان باشند. علاوه بر جذابیت خاصی که به دکور منزل شما اعطا می کند، حس سرگرمی و شادابی خاصی نیز به اعضای خانواده منتقل خواهد نمود. داشتن چنین سقفی روحیه تمامی اعضای خانواده و حتی مهمانان شما را بالا خواهد برد. در پایین، عکس آسمان مجازی در این طرح را می توانید مشاهده کنید.

آسمان مجازی طرح آکواریوم یک کوسه و غواص
آسمان مجازی طرح آکواریوم

آسمان مجازی طرح شب

علت این که افراد زیادی دوست دارند به کویر سفر کنند شاید دیدن آسمان شب باشد ولی دیگر نیازی به هزینه و سفرهای طولانی به کویر نیست، چون می توانید در منزل تان آسمان شب را با ستارگان فراوان و درخشش بی نظیری در سقف تان داشته باشید. آسمان شب مجازی به شما این امکان را می‌دهد تا آرامشی بی نظیر را در هنگام خواب با دیدن ستارگان تجربه نمایید. آسمان مجازی در مدل شب را می توانید در پایین مشاهده کنید.

سقف آسمان مجازی طرح شب
سقف آسمان مجازی طرح شب

آسمان مجازی معرق

آسمان مجازی اسلیمی به شما احساس زندگی در خانه های قدیمی را خواهد داد. معمولاً در این سقف ها نقش و نگار های بسیار زیبا و دل انگیزی وجود دارد و دکوراسیون سنتی به منزل شما اعطا می کند. وجود اشکال هندسی و معرق مانند، می تواند برای افرادی که فضا های سنتی را بیشتر می‌پسندند، دکوراسیونی مناسب و جذاب باشد.

آسمان مجازی طرح گل

در خانه های امروزی دیگر گل و گیاه نقشی ندارند و برخلاف گذشته که همه‌ی چندین گلدان در خانه هایشان داشتند، امروزه تنها وسایل الکترونیکی را می توانیم در منازل مشاهده کنیم. ولی سقف طرح گل آسمان مجازی می تواند دوباره گیاهان مختلف را به خانه شما بیاورد. معمولاً این سقف ها لطافتی خاص و آرامش بخش دارند و مناسب اتاق خواب دختران می باشند. همچنین در محیط های اداری وجود چنین سقف هایی باعث بالا رفتن راندمان و روحیه کارکنان می شود.

سقف مجازی آسمان را چگونه نصب می کنند؟

برای اینکه نصب آسمان مجازی به انجام گیرد، چهار مرحله نیاز است که قبل و بعد از اجرای ان را شامل می شود. در این بخش به طور دقیق به بررسی و شرح این مراحل می پردازیم:

شبکه بندی سقف آسمان مجازی

معمولاً اجرای این سقف، شاخه ای از معماری داخلی است و برای پوشاندن سقف اصلی از آن استفاده می شود. به دلیل فضای بسیار زیادی که این سقف ها نسبت به سقف اصلی، از فضای داخلی خانه را اشغال می کنند، به صورت مشبک مشبک شده و در اندازه های یکسان و با فاصله ای کاملاً دقیق نسبت به سقف اصلی نصب می شوند.

انجام نورپردازی آسمان مجازی

 معمولا برای هر تایل آسمان مجازی یک منبع نور جداگانه در نظر گرفته می‌شود و از نور مخفی و یا لامپ های مخصوص بر روی آن استفاده می گردد. قبل از قرار دادن تایل های اصلی، این لامپ ها به دقت زیر ان ها نصب می شوند.

نصب تایل آسمان مجازی

در این مرحله شما باید تایل های این سقف را بر روی یک پروفایل قرار دهید  و با دقت و بر اساس شکل طرح در کنار یکدیگر بگذارید. در این مرحله باید دقت کنید تا طرح شما به هم نریزد تا مجبور به برهم زدن سقف و اجرای دوباره آن نشوید.

نگهداری از سقف آسمان مجازی

مرحله چهارم و پایانی ما پس از اجرا شروع می‌شود. معمولاً باید این مدل از سقف ها را به خوبی نگهداری کنید تا پس از اجرا دچار مشکل نشود. همواره سعی کنید قبل از نصب این سقف، از محکم بودن شبکه های آن اطمینان حاصل کنید.

 برای تمیز کردن تایل های هر صفحه نیز به آرامی باید آن ها را پایین بیاورید و با یک دستمال و کمی شیشه پاک کن اقدام به تمیز کردن آن ها کنید. توجه داشته باشید به هیچ عنوان از وایتکس در فرایند نظافت استفاده ننمایید. باید در هنگام سوختن لامپ های این سقف کلید مربوط به هر کدام را خاموش کنید و اگر مهارت کافی در تعویض آن ندارید بهتر است از متخصص مربوط به این امر کمک بگیرید.

در چنین شرایطی می توانید با پشتیبانی کارانا ارتباط برقرار کنید تا شما را در انجام این امر راهنمایی کنند.

سقف آسمان مجازی در دفتر کار
سقف آسمان مجازی در دفتر کار و اتاق کنفرانس

نحوه خرید و سفارش سقف آسمان مجازی از کارانا

اگر افراد غیر متخصص اجرای این سقف ها را به عهده بگیرند، ممکن است در زمان کوتاه سقف شما شکم بیندازد و یا دچار رنگ رفتگی شود. تمامی طرح های مورد نظر شما به وسیله پیشرفته ‌ترین دستگاه ‌ها در کارگاه های مدرن سطح تهران توسط کارشناسان کارانا ساخته می شود و توسط نصابانی حرفه ‌ای این سقف در منزل شما اجرا می شود. همچنین کارانا درکنار تضمین قیمت این دلگرمی را می‌دهد تا پس از نصب نیز همراه شما باشد و در صورت بروز هرگونه مشکل قادر خواهید بود با پشتیبانی تیم کارانا ارتباط برقرار کنید.

مقالات مرتبط با آسمان مجازی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *